dimecres, 19 d’octubre del 2016

El valor de la feina ben feta, la nostra Policia Local.

Diàriament quan sortim al carrer ho fem amb una alta percepció de seguretat, mirem a un costat i a l’altre per verificar el nostre pas, però caminem segurs i tranquils dins de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, aquesta sensació ha estat generada per la bona feina i l’eficiència de la nostra Policia Local. L’Ajuntament destina a l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil un total de 3.052.800€, que representa un 14,72% del pressupost de serveis als ciutadans, que permeten  prestar serveis d’excel·lència a la ciutadania que cal posar en valor per percepció de seguretat, per dades dels serveis i per impacte i resultats de les diferents accions policials.

És que en aquests últims anys s’han aconseguit molts objectius i fites, la policia ha estat present, actuant, col·laborant i ajudant aquells que ho han necessitat, donant uns resultats molts positius a la nostra vila. La ciutadania i la relació amb la policia és clau perquè el servei esdevingui de qualitat, i és amb aquesta línea que el servei ha de seguir funcionant per tal de proporcionar seguretat i protecció. Les dades avalen la bona feina desenvolupada dins del municipi en aquest últim any en els diferents àmbits:

L’àmbit de la seguretat:
- Els delictes de furts: s’han reduït un 4’58%, és a dir, de 437 fets coneguts l’any 2015 a 417 fets l’any 2016.
- El robatori amb violència i intimidació, s’ha reduït un 34,38 %, aquí s’inclouen el delicte de robatori a interior de vehicle, s’ha reduït un 24,24 %, es passa de 32 fets l’any 2015 a 25 fets l’any 2016. En un comparatiu, del mateix període, de l’any 2014, 2015 a l’actual s’ha reduït un 70,61 % els robatoris a vehicles. També s’inclou el el delicte de robatori a interior de domicili, tant a primera com a segona  residència, es redueix en un 28,57 %. De 42 fets l’any 2015 a 30 fets coneguts l’any 2016. Fent  el comparatiu del mateix període, de l’any 2014 a l’any 2016 s’ha reduït aquesta tipologia delictiva un 44,85%. Aquest són els que més afecta i/o alarma social creen, així doncs és clau seguir reduint aquest número és objectiu pels pròxims anys, i la policia, conjuntament amb ciutadania, visitants, comerciants, entre d’altres,  han d’actuar i fer-ne prevenció.

L’àmbit del Trànsit: destacar que la policia ha fet un major control sobre els conductors amb influència d’alcohol i/o drogues, incrementant les denuncies per la conducció sota els efectes de begudes alcohòliques, 79 conductors han estat sancionats. Increment  també en la conducció sota els efectes de substàncies estupefaents dins de la via administrativa, passant de 12 conductors l’any 2015 a 18 l’any 2016. És a dir, s’han denunciat a més de 120 conductors imprudents, sota la influència d’alcohol o drogues. Aquesta feina  en el control de la disciplina viària es tradueix en una reducció dels accidents de trànsit a les vies de la nostra competència, del 18,18 %; passant de 45 accidents l’any 2015 a 39 l’any 2016, i sense comptabilitzar cap víctima mortal. Destacar també la reducció del nombre de persones atropellades, passant de 10 l’any 2015 a 3 persones l’any 2016. Com a negatiu, l’augment del nombre d’accidents que hi ha implicació de ciclomotors i motocicletes, ara toca estudiar les causes i establir estratègies per contenir aquest increment.

L’àmbit Administratiu: remarcar la feina realitzada en el control del compliment de les ordenances i altra normativa dirigida a la seguretat i la qualitat de vida dels ciutadans.  Quant  al control sobre el consum o tinença de drogues a la via pública, per infracció a la Llei 4/ 2015 de protecció de la seguretat ciutadana, s’ha denunciat a més de 131 infractors amb comís de drogues i també s’ha denunciat a 123 persones per diferents infraccions a l’ordenança de Civisme i Convivència. Destacar en aquest punt la participació del nostre agent i el gos policia, que fan una molt bona tasca en el control de drogues a la via pública.

Les dades són un punt important per tal d’observar la bona tasca de l’equip policial, però s’ha de tenir en compte la implicació dels professionals, aquesta feina i dedicació cal destacar-la, i fer incís que la formació continuada i l’actualització tecnològica és clau per seguir assolint serveis d’excel·lència. Els constants canvis tecnològics afecten molt directament a totes les tasques de la Policia Local, aquest any s’ha implementat el nou programa de gestió el DRAG, així com l’ATENEA en els vehicles patrulla, a més d’altres instruments de treball com el nou alcoholímetre evidencial, o l’ampliació de la xarxa de càmeres de videovigilància. També hi ha un esforç important des de fa anys en protegir l’entorn natural del municipi en col·laboració amb els Agents Rurals, a on trobem la Unitat de Medi Natural que està clarament consolidada i ben valorada pels veïns i visitants.

Per encarar el futur dels nostres serveis de seguretat caldrà valorar la possible ampliació de plantilla, la incorporació de la nova Norma ISO 9001:2015 que ajudarà a reorganitzar el sistema de treball, caldrà també seguir ampliant la xarxa de càmeres de videovigilància, i serà també de cabdal importància la formació continuada dels nostres professionals. La voluntat ferma de l’equip de govern del que forma part el PSC, i del regidor de Seguretat Ciutadana Miquel Àngel Chamorro, és la de seguir millorant els resultats de les accions policials, essent conscients que les noves tecnologies, la formació, i la capacitació professional són claus per encarar un futur més segur per Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per participar en el nostre blog.