dijous, 6 d’abril del 2017

Memòria ARO Impulsa 2016: fent promoció econòmica, oferint formació continuada, i creant ocupació

Aquesta setmana passada s'ha fet pública a la web www.aroimpulsa.com la memòria Aro Impulsa 2016, un recull de les accions de promoció econòmica, formació continuada i ocupació que hem portat a terme el darrer any de la mà del nostre regidor Maurici Jiménez.

Un conjunt d'accions que inclouen la dinamització empresarial i comercial de la mà de les associacions professionals del nostre municipi, com han estat la Quinzena Gastronòmica, la Moonlight Shopping, la Botiga al Carrer, la Campanya de Nadal, la Holly Fest o la Diada de Sant Jordi entre d'altres, així com la constitució del Consell Local de Desenvolupament Econòmic com a organ consultiu i de debat entre empreses i Ajuntament.

Accions que també han incorporat la formació com a eix capdal per seguir millorant les capacitats professionals d'empresaris, emprenedors i treballadors, que han pogut trobar formació especialitzada de la mà d'ESCODI, de la Fundació Universitat de Girona, de PIMEC o del Patronat de Turisme entre d'altres, i en la que han participat al llarg de l'any més de 400 persones.

El darrer eix descrit a la memòria és el d'ocupació, un espai integrat per la Borsa de Treball, l'Assessoria a l'Emprenedoria o el Club de la Feina que es compagina amb polítiques d'inserció laboral i de foment de la contractació a través de Plans d'Ocupació o subvencions. Un conjunt de serveis dels que han fet ús prop de 200 persones, i que han significat 121 llocs de treball gestionats a través de la Borsa, i 17 llocs de treball creats fruit dels Plans d'Ocupació.   

Una memòria on també hi queden reflexades les línies de treball per aquest 2017, i que com ja vam explicar quan vàrem presentar el pressupost d'ARO Impulsa, manté la intenció de millorar les capacitats dels nostres empresaris, la de donar facilitats als nostres emprenedors, i la de millorar les condicions laborals dels ciutadans de Castell-Platja d'Aro i S'Agaró.

Algunes de les accions portades a terme són:

-          Empresa:
§  Accions de dinamització empresarial; En aquest 2016 s’ha apostat per 4 projectes de dinamització empresarial dins del municipi, una d’elles és Xics gastronòmics. Aquesta campanya gastronòmica infantil té la finalitat de difondre entre infants i famílies l’alimentació saludable, i la relació amb la salut en general valorant el menjar de qualitat. L’objectiu és dinamitzar el sector de la restauració del municipi conjuntament amb la fundació Alícia, centre de recerca dedicat a la innovació tecnològica a la cuina; apostant per productes ecològics i de proximitat, amb escenaris de showcooking amb tallers de cuina, amb participants de Master chef júnior, visites guiades a granges... paral·lelament també els restaurants del municipi oferint menús saludables infantils amb un preu de 10€. La valoració d’aquesta primera edició de xics gastronòmics molt positiva, i una experiència molt bona pel municipi i per tant, el 2017 es farà la segona edició i amb algunes innovacions.
El projecte comercial EIXOS s’urgeix la idea de donar a conèixer el teixit empresarial del municipi, i d’aquest s’ha creat una plataforma digital anomenada Platja IN. S’ha fet un recull de dades i un tractament d’aquestes, ha permès realitzar una anàlisi detallat de tots els indicadors, ha permès estudiar la situació econòmica del municipi dels locals buits per facilitar un assessorament i acompanyament dels nous emprenedors o possibles inversors que desitgin establir-se a la població. En definitiva aquesta acció ha anat encaminada a aconseguir una diagnosi exhaustiva de l’estat del comerç. Alhora també s’ha realitzat un estudi de les platges, una empresa especialitzada en aquest àmbit, i poder valorar les accions i les línies de treball a desenvolupar després d’una anàlisi exhaustiva dels serveis i infraestructures que hi ha actualment.
Potenciar la platja com a principal motor del turisme, és la idea principal després de realitzar més de 900 enquestes a peu de platja els resultats de l’estudi poden consultar-se a la web d’Aro impulsa. Per últim fer incís en la campanya de Nadal: Gran sorteig de Nadal, un total de 108 establiments van participar en aquesta campanya amb la col·laboració de l’Associació d’empresaris del municipi, 20.000 persones van dipositar la seva butlleta per participar en aquest, els quals havien de fer una compra mínima als establiments adherits de 20€
§  Realització de Taules de treball sectorial amb col·laboració de diverses associacions d’empresaris del municipi, amb persones representatives d’altres sectors empresarials que no es troben associats actualment. L’objectiu que va promoure aquestes taules fou fomentar el treball en xarxa i fer un debat conjunt entre el sector públic i el sector privat per trobar un punt d’unió i aconseguir formar esforços. Treballar d’una forma col·laborativa per tal, de desenvolupar activitats i projectes. Aquestes taules s’han anat consolidant per arribar a formalitzar-se a través de la creació del Consell Local de Desenvolupament Econòmic que estarà constituïda en el primer trimestre del 2017.
§  Assessorament empresarial, després de rebre diferents demandes d’assessorament empresarial, per poder emprendre va sorgir la idea d’oferir un servei integral d’assessorament que recollís les expectatives d’aquests nous emprenedors. El servei es dóna d’una forma regular un dia per setmana a les oficines de l’Ajuntament i amb cita prèvia, un assessorament gratuït amb un màxim de 12 hores, i després d’aquest es deriva a les assessories del municipi per poder acompanyar a l’emprenedor, els quals ofereixen en la primera visita un 10% de descompte. 26 persones han estat assessorades en el 2016, 7 persones han muntat un negoci al municipi entre els quals hi ha diversos comerços: una perruqueria, un rentat de cotxes, una botiga on-line, un centre de ludoteca-centre de pedagogia i espai infantil i 2 empadronats que han establert restaurants fora del municipi, en total unes 11 empreses han estat constituïdes amb el suport de l’assessoria.
§  Convenis signats durant el 2016;
-          Conveni marc de col·laboració entre PIMEC joves empresaris de Girona i l’Ajuntament.
-           Conveni entre l’associació de celíacs de Catalunya i l’Ajuntament.
-          Conveni amb la fundació.cat i l’Ajuntament per la Campanya comerç.cat.
§  El Casal d’emprenedoria d’estiu, va tenir una participació molt baixa, amb uns 7 joves inscrits, aquest anava adreçat a joves de 12 a 17 anys, i va néixer amb l’objectiu de fomentar la cultura emprenedora entre els joves i puguin adquirir unes capacitats i habilitats per desenvolupar-se en l’àmbit personal. Per aquest 2017 s’obre l’oportunitat d’un nou format de casal, com n’és el casal tecnològic que englobarà la fotografia creativa, la robòtica, el youtuber i el videoclip com a font d’aprenentatge.

-          Formació:
§  Formació continuada:
Ÿ  Màrqueting per a professionals d’establiments turístics.
Ÿ  Superar l’expectativa dels clients.
Ÿ  Taula rodona: Espais comercials a Platja d’Aro.
Ÿ  Comunication skills: les 10 lleis de la persuasió.
Ÿ  Formació 360º patronat de turisme Girona- Costa Brava (taller pràctic de creació d’un quadre de comandaments integral a Internet.)
Ÿ  Diploma d’Habilitats comercials en els serveis turístics (UDG)
Ÿ  ESCOLA D’HIVERN AMB ESCODI (connecta el teu comerç; connecta’t amb la botiga: 5 min, d’observació per millorar un establiment; Connecta’t: noves eines per millorar la comunicació amb els clients.)
§  Formació professionalitzada:
Ÿ  Curs de recerca de feina Internet (març-abril 2016).
Ÿ  Sessió de coneixement de l’entorn.
Ÿ  Curs de manipulador d’aliments.
Ÿ  Curs de neteja professional d’hoteleria i industrial.

-          Ocupació:
§  El servei d’ocupació Municipal (Club de la Feina- Borsa de treball), està integrat per una banda per la Borsa de treball i el club de la feina i per l’altra, per una política de formació i d’inserció directa al món laboral a través dels diversos plans d’ocupació en els quals ens acollim a través de les subvencions públiques de la Generalitat. El grup predominant de les persones que recerquen feina estan format per persones de 30 i 45anys. Es fan tutories de seguiment i es fa un encaix entre oferta i demanda segons els perfils, per trobar l’èxit.

§  Els plans d’Ocupació: plans del departament EMPRESA-Generalitat i els Plans locals de Platja d’Aro professionals, aquests volen oferir a persones que estan en situació d’atur una formació específica i posar en comú un conveni entre treballador i l’empresari. Platja d’Aro professionals és un projecte que en el 2016 ha obtingut uns bons resultats alhora de l’inserció de les persones participants en el món laboral i de l’èxit en el llarg del temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per participar en el nostre blog.