dijous, 19 d’octubre del 2017

Un breu resum de la memòria de Benestar Social del 2016

Els serveis socials del municipi, cada any elabora una memòria complerta sobre els projectes, serveis i equipaments que es donen a la ciutadania, i per tant s’ofereix una mirada àmplia de tot allò que es realitza a l’àrea de Benestar Social i així poder analitzar el treball real fet al municipi i la seva eficàcia i eficiència.


El 2016 ha augmentat l’atenció directa, realitzant 2.534 entrevistes i derivant 96 coordinacions, la majoria d’aquestes intervencions han estat per la prevenció i inserció, ajudes domiciliàries i allotjaments alternatius, entre d’altres.

Les problemàtiques socials que s’han detectat al municipi són diverses, les més demandades han estat en primer lloc, les ajudes de caràcter econòmic, seguidament de les orientacions i demandes laborals i alhora les mancances socials, una visió molt latent de les problemàtiques que trobem dins del municipi, cosa que ens dóna molta informació per actuar.

L’ajuda domiciliaria, és un servei que ofereix els serveis socials, l’any 2015 es varen atendre uns 76 casos, el 2016 s’han atès 103 casos, donant una àmplia cobertura a tots els usuaris i facilitant la vida diària aquelles persones sol·licitants del servei; un altre servei és la teleassistència on 20 persones en disposen d’aquest dispositiu per qualsevol emergència sanitària o d’altra urgència. També tenen una alta demanda les urgències socials, com són els pagaments de la farmàcia com del transport públic, la qual cosa ajuda a nombre significatiu de persones en el seu dia a dia i poder contribuir a la normalitat de la seva vida quotidiana.

El registre que està localitzat als serveis socials, donen d’alta diferents serveis com són informes, beques, ajudes... entre d’altres per poder agilitzar i recopilar les dades i documents dels usuaris demandants, només en registres d’entrada, el servei ha fet 833 registres, i de l’oficina d’OAC de la Generalitat 738 registres.

El banc d’Aliments de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró ha atès en aquest 2016 entre 80 i 110 famílies del municipi. En els grans recaptes fets els últims anys i gràcies a la nova gestió i els canvis positius que s’han realitzat, el treball que s’ha dut a terme ha obtingut molt bons resultats, ja pel nombre que va en augment de voluntaris com pels kg recollits a cada convocatòria, les xifres són les següents:
Estiu de l’any 2016 8.468, 09kg,  hivern de l’any 2016 12.450kg
Estiu de l’any 2015 11.019kg, hivern de l’any 2015 12.168kg

En el servei de rober el 2016, hi ha hagut un total de 4.451 peces de roba i altres objectes, on 255 famílies del municipi han pogut beneficiar-se d’aquest servei.

Des de la Regidoria de Benestar Social creiem que l'equip de professionals  de l'àrea està realitzant una molt bona feina, s'està oferint una atenció real a la gent que viu i conviu al municipi, la diversitat de serveis, ajudes i subvencions que ofereixen donen l’oportunitat a la ciutadania de poder acollir-se a aquestes i poder optar a una millora de la seva qualitat de vida. Seguirem treballant per millorar serveis i atencions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per participar en el nostre blog.