El PSC de la Vall d’Aro proposa la creació d’un Institut de formació i recerca de comerç i hostaleria i
turisme i vincular-lo a la inversió en un viver d’empreses per estimular els principals actius d’activitat
econòmica de Castell-Platja d’Aro-S’Agaró. El projecte dels socialistes planteja que l’Institut trobi vies de
vinculació amb la UdG i sigui una escola de formació especialitzada que serveixi de plataforma d’accés a
llocs de treball especialitzats que elevin la qualitat de l’oferta turística del municipi. A més d’oferir
formació de qualitat, l’Institut també haurà d’assessorar i impulsar els joves emprenedors amb
projectes relacionats amb el turisme i el comerç, a través de la creació d’espais associats de cooperació,
d’assessoria i de promoció de la marca comuna Castell-Platja d’Aro-S’Àgaró. “Necessiten una
alternativa de govern després d’uns anys d’esgotament i de letargia, amb un model de futur clar que
aposti tant per l’ocupació com pel creixement. L’Institut de formació ens ajudarà a enfilar el procés
d’evolució que ha d’engegar el nostre model turístic”, analitza el candidat Maurici Jiménez.
“La marca Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró exigeix fer bandera de la qualitat i apostar tant per tenir
un capital de personal format, com també esperonar l’esperit emprenedor. Això produiria una
retroalimentació entre creació d’ocupació i generació de beneficis”, determina Jiménez, que planteja la
creació del viver d’empreses, en paral·lel, amb l’adequació d’espais de coworking per oferir avantatges
als emprenedors. “L’alcalde Joan Giraut i el govern CiU-PP estan esgotats i han donat mostres
sobrades de no tenir visió estratègica. Ara cal una nova ambició, un projecte econòmic de progrés
potent i un model referent com a destí turístic de qualitat”, proposa.
Tenint present que el principal potencial econòmic del municipi és el turisme, és essencial, en opinió del
PSC, un projecte clar que distingeixi Castell-Platja d’Ari-S’Agaró i li doni valor afegit enfront d’altres
ofertes similars. Jiménez sosté que l’equip de govern actual no té capacitat per encarar el futur del
municipi en aquesta direcció: “El govern local no ha sabut gestionar les possibilitats que ofereix el
nostre municipi degut a l’absència de visió de futur”. I planteja cinc objectius bàsics: recuperar el
turisme jove; agilitzar les comunicacions; promocionar la ciutat a nivell internacional; impulsar el
turisme local i crear una estratègia desestacionalitzadora, juntament amb d’altres municipis propers,
per potenciar el comerç de proximitat. “És cert que el model turístic que tenim ha funcionat
raonablement bé, però ara és el moment d’establir noves bases per assegurar-ne la viabilitat de futur,
renovar propostes i enfortir-ne els fonaments”, valora el candidat socialista.
El PSC inclou en la seva proposta polítiques de reviscolament del comerç local i de proximitat a través
d’incentius fiscals i campanyes de promoció; complementar l’oferta hotelera amb incentius per a la
renovació i la implantació d’hotels amb gran capacitat d’oferta de pernoctacions; i la creació d’un espai
gastronòmic de qualitat. “Per fer-ho possible la via és la inversió en formació, innovació, renovació i
promoció. La construcció d’un model de ciutat turística que apropi al turisme de pernoctació i
esdevingui referència territorial del sector. El nostre perfil ha de ser una oferta turística ben
articulada”, conclou Jiménez.
Notícia a premsa:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per participar en el nostre blog.