dijous, 29 de novembre del 2018

Sobre el patrocini de la pista de gel a Pepe’s


Des de l’inici de l’any 2018 vàrem estar treballant per promoure una pista de gel en el municipi; una acció de dinamització durant la campanya de Nadal que havia estat proposada en diverses ocasions en reunions amb associacions de comerciants i empresaris, amb l’objectiu de que aquesta activitat lúdica ens ajudés a atraure visitants en una temporada tan important com és el Nadal.

La primera proposta la vàrem dirigir a dinamitzar una pista de gel pagada íntegrament des de l’Ajuntament, i que l’activitat es pogués desenvolupar en una zona propera al centre com podia ser Plaça Europa o Plaça Major. Vàrem rebre diferents pressupostos, i vàrem recollir diferents opinions tècniques, i la proposta va quedar inicialment dibuixada en una inversió de lloguer i gestió de pista amb un cost d’uns 40.000 € més IVA i una despesa en electricitat d’entre 10.000€ i 15.000€.
     
La segona proposta va anar en la línia que finalment hem acabant actuant, un acord de patrocini amb una aportació de 16.000€ IVA inclòs de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro a la pista de gel de  Pepe’s Parc que queda recollida en un acord de Junta de Govern Local de data 8 de novembre de 2018, avalat per un acord de col·laboració amb les entitats empresarials del municipi en el Consell Local de Desenvolupament Econòmic de data 5 d’octubre de 2018, i explicat en Informativa de 5 de novembre sense cap aportació en contra de cap grup polític municipal.

Aquest acord comporta una sèrie de contraprestacions:

- Incloure la marca “Platja d’Aro” en totes les comunicacions que duguin a terme relacionades amb l’esdeveniment.
- Situar una tanca publicitària incloent la marca “Platja d’Aro” en el lloc on es durà a terme l’esdeveniment.
- Facilitar l’entrada gratuïta a la pista de gel als escolars de Castell-Platja d’Aro, fixant un dia de gratuïtat per les tres escoles i l’institut.
- Vehicular descomptes 2x1 a l’activitat de pista de gel a través dels comerços locals, Pessebre Vivent, Mar dels Nens, i altres activitats de la Campanya de Nadal 2018 que siguin oportunes.
- Participar de l’inici de la Campanya de Nadal organitzada per l’Ajuntament.

Hem valorat aquest acció pensant principalment en l’impacte econòmic en el municipi, i per fer-ho s’han tingut en compte diferents aspectes per determinar el seu retorn:

- El públic objectiu de la pista de gel a assolir marcat per el parc d’atraccions Pepe’s és d’entre 3.000 i 5.000 usuaris de perfil familiar, infantil i juvenil. Públic objectiu viable en relació a accions similars en altres municipis.
- Obrir la pista de gel permet al parc d’atraccions Pepe’s estar operatiu en època nadalenca, element tractor de públic familiar principalment en cap de setmana i festius, que se sumarà a la oferta lúdica de la temporada de Nadal. Amb objectius d’assolir una xifra de visitants de 4.000 a 6.000 usuaris amb la pista de gel.
- Inversió publicitària de PP’S Parc en publicitat en mitjans i xarxes socials que es sumarà a les inversions publicitàries públiques i privades que es fan per la campanya de Nadal.

Pensem doncs que és una activitat que sumarà, una activitat que formarà part de la xarxa d’accions de dinamització, amb col·laboració amb centres educatius, entitats esportives Pessebre Vivent, Mar dels Nens i amb ofertes de 2x1 a espais comercials i de restauració del nostre municipi. La inversió de l’Ajuntament és menor que si haguéssim fet una dinamització únicament pública, i incorpora el valor afegit de les contraprestacions i impactes explicats en aquest escrit.

Desitgem que aquesta acció, de la mà de moltes més que conformen la campanya de Nadal, ens situïn com a municipi a visitar en l’agenda de moltes famílies i persones. Seguirem treballant per la dinamització econòmica del nostre municipi.

diumenge, 7 d’octubre del 2018

Les escoles de Castell-Platja d'Aro es sumen al Binding


Aquest curs escolar 2018/19 arriba amb novetats, i una d’elles és el projecte Binding. El projecte neix i s'inicia a la Universitat de Barcelona, consisteix a fer una observació i a l’hora un estudi de les dificultats que presenten els nens/es dins l'entorn escolar, derivat de la comprensió lectora. Per pal·liar aquest problema es duu a terme una metodologia de treball concreta, que la lideren experts i professionals com psicòlegs, pedagogs, logopedes entre d'altres. Binding ofereix als nens/es una alternativa d'aprenentatge i de treball dinàmic i lúdic que afavoreix la comprensió lectora, a través de la motivació i el benestar.

És una realitat que avui dia els nens/es tenen més dificultats d'aprenentatge, el 70% de les dificultats d’aprenentatge són derivats de la lectura, i aquests interfereixen significativament en el rendiment escolar i en un futur, en l’àmbit laboral. Aquesta esdevé com a conseqüència d'una alta taxa d'abandonament escolar, per tant, potenciar la lectura, la comprensió lectora, la concentració, el vocabulari, la concentració entre d'altres, aconsegueix  és que els nens/es millorin i puguin aconseguir l'èxit.

És una metodologia 100% adaptada a cada cas, concretament analitzant 3 aspectes:1- Desenvolupament cognitiu.2- Sistema Familiar.3- Entorn escolar.
Alguns indicadors que ens permeten identificar si un infant té dificultats amb la lectura són: Retard en l’adquisició del llenguatge, disminució de la motivació per anar a l’escola, dificultat per a memoritzar les lletres entren d’altres. La metodologia que s’utilitza és a través d’una plataforma informàtica, on es necessita sessions diàries de 10 a 15 min mitjançant Jocs lúdics, i un acompanyament personalitzat, aquestes sessions es realitzaran a l'aula i comptaran amb el següent protocol:1. Avaluació2. Intervenció: - sessió col·lectiva - sessió individual.3. Seguiment4. Avaluació Final
El seguiment es realitzarà amb el suport de la UB i els seus professionals, on supervisaran cadascuna de les fases anteriorment esmentades, per aconseguir l'èxit dels infants. Aquest projecte ve lligat al pla d'excèl·lencia que des de fa anys es segueix al municipi, aquests projectes innovadors donen oportunitats als nostres infants i volem oferir els millors mètodes per pensar en el seu futur.
Perquè volem que tothom tingui una lectura que li permeti gaudir, llegir és una de les habilitats clau per aconseguir l’èxit escolar, completar el camí acadèmic amb tranquil·litat i poder continuar amb l’aprenentatge al llarg de la vida.


dimarts, 14 d’agost del 2018

Vetllant per el civisme diurn i nocturn

Aquesta setmana engeguem la vuitena edició consecutiva de la campanya de civisme i conscienciació Maximum fun, minimun disturbance (Màxima diversió, mínima molèstia) a Platja d’Aro, durant tres nits (dimarts 14, divendres 17 i dissabte 18 d’agost, des de la mitjanit fins a les 4 de la matinada) tot coincidint amb la Festa Major 2018 de la vila. L’acció té la voluntat de promoure la compatibilitat de l’oci i el lleure nocturn amb el descans de veïns, turistes i visitants. Una campanya promoguda conjuntament per la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats Recreatives Musicals-FECASARMl’Associació d’Hoteleria, Restauració i Oci de Castell-Platja d’Aro i l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro. L’eix principal de l’acció és la transmissió directe dels missatges de la campanya als usuaris dels locals de restauració i oci nocturn mitjançant diversos elements comunicatius promoguts per dos agents cívics, una noia i un noi, que recorreran els establiments del municipi.
 

Ho faran penjant cartells informatius de l’acció als accessos dels locals, dialogant directament amb els usuaris i repartint dos elements que han tingut gran acceptació en les darreres edicions. Un és la polsera amb el lema de la campanya, i l’altra un còmic de caire desenfadat que tracta diversos temes com el consum irresponsable de drogues i alcohol i la seva relació amb la conducció i les baralles. El còmic es pot descarregar a https://bit.ly/2Mc9VDM de manera lliure i gratuïta. Un conjunt de material però, que restarà en els locals més enllà dels dies específics de l’acció, amb la voluntat siguin els mateixos professionals dels establiments els que hi puguin donar continuïtat durant les setmanes posteriors. 

Aquesta campanya però, no és un fet aïllat ni des del consistori ni des del sector privat. Així, per tercer estiu consecutiu l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro desenvolupa el Servei de Mediació en Zones d’Oci Nocturn amb l’objectiu de prevenir i gestionar els conflictes de baixa intensitat que es produeixen a la via pública i als locals d’oci, per millorar així el civisme i la convivència al municipi. Una iniciativa sorgida en el marc del Pacte per a la Convivència Nocturna, vigent des de finals de l’any 2015- que compta amb la implicació de les tres entitats que també impulsen l’acció Maximum fun, minimun disturbance: consistori, l’Associació Hoteleria, Restauració i Oci de Castell-Platja d’Aro i la FECASARM. L’acció es vehicula a partir de la tasca de mediadors professionals, postgraduats en Resolució de Conflictes Públics i Mediació Comunitària, coordinats des de la Policia Local de Castell-Platja d’Aro.

El servei pretén resoldre situacions puntals i, alhora, plantejar solucions a mitjà i llarg termini amb canvis de dinàmiques a partir del treball conjunt amb la Policia Local i la seguretat privada dels mateixos establiments, per sumar esforços i multiplicar resultats. Una dinàmica positiva, que pretén minimitzar al màxim les molèsties i afavorir la convivència entre veïns i usuari de l’oci nocturn amb idees, propostes i suggeriments de totes les parts implicades. Un conjunt d’accions que no limiten però, l’actuació de la Policia Local i la seva capacitat de sanció quan és necessària, però sí optimitzar-ne la intervenció per a aquelles situacions en què la mediació no ha aconseguit una solució òptima o que per la seva gravetat no hi pot intervenir. Justament, aquest estiu el cos ha creat una unitat específica per combatre el consum d’alcohol a la via pública i a la platja, una activitat prohibida les 24 hores del dia al municipi -amb sancions de 150 a 300 euros-, després de la darrera modificació de l’Ordenança de Civisme, que també prohibeix promocions del tipus 2x1 o barra lliure, servir alcohol a menors d’edat o que les botigues d’alimentació en venguin entre les onze de la nit i les vuit del matí.

En l’àmbit del sector privat, també continuen els esforços i el treball de millora com ho demostra el fet que la discoteca Papillon Club de Platja d’Aro ha estat el primer de les comarques de Girona i el novè de Catalunya d’assolir el certificat de Doble Excel·lència Internacional en l’oci nocturn, després de superar dues auditories, una en matèria de seguretat i una altra en matèria acústica. L’auditoria de seguretat International Nightlife Safety Certified (INSC), inclou com a requisits disposar d’un protocol per evitar agressions sexuals, alcoholímetre a la sortida del local per evitar els accidents de trànsit, reanimadors cardíacs, certificat de solidesa, planell amb indicació de les sortides d'emergència, curs de formació en matèria de seguretat per a tot el personal, detectors de metalls als accessos del local i cartells informatius i de conscienciació sobre la prohibició de portar, vendre o consumir droga, la conveniència de beure amb moderació, o de prohibició de venda d’alcohol a menors. L’auditoria de responsabilitat acústica International Nightlife Acoustic Quality (INAQ), exigeix que l’establiment no provoqui molèsties als veïns en matèria de soroll (constatat mitjançant sonometria), la realització d’un curs de formació en matèria acústica, tenir cura de la salut auditiva de treballadors i clients (posant a disposició dels mateixos protectors acústics per als oïdes), informació amb cartells de les zones amb una exposició a més de 90 dB(A) de pressió acústica, i també cartells informatius demanant que es respecti el descans dels veïns.

dilluns, 23 de juliol del 2018

Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró, ciutat educadora


CASTELL-PLATJA D’ARÓ ÉS
CITUAT EDUCADORA.

Des d’aquest 2018, Castell-Platja d’Aro forma part de les ciutats, pobles i viles educadores; el nostre municipi ha d’esdevenir educadora perquè vam poder comprovar a la trobada que va tenir lloc a Girona i què vam ser convidats per aquests,  que compartíem molts valors i sinergies. Per tant, volíem agrupar i donar valor allò que fèiem i alhora podríem millorar en molts altres aspectes, i així oferir una oportunitat al nostre municipi. Actualment tenim en vigència diferents projectes que alhora avalen aquesta adhesió a les ciutats educadores, com són exemple el pla d’excel·lència que es duu a terme des de fa molt de temps, oferint una educació de qualitat, inclusiva i amb multitud d’ofertes, perquè els joves puguin triar el seu destí educatiu; alhora aporta múltiples beneficis, tant als alumnes com a la comunitat, perquè permet realitzat un treball en xarxa a tots nivells, a més també fem un treball transversal amb diferents àrees de l’ajuntament que faciliten el contacte, ordenant tots aquests factors hem escollit adherir-nos a aquest projecte i formar-ne part, el municipi i els nostres vilatans sortiran beneficiats.

Les ciutats, pobles i viles educadores treballen perquè l’educació sigui l’eix transversal de totes les polítiques locals; desenvolupant actuacions i programes de salut, medi ambient, urbanisme, esport, mobilitat, cultura, etc. L’objectiu principal és treballar per tal que els principis bàsics recollits a la Carta de Ciutats Educadores es potenciïn en el nostre territori, per aprendre i intercanviar experiències així com per enfortir la xarxa.

Els 20 principis que s’han de complir en mode de resum:

1.     El dret a totes les persones a l’educació.
2.     La ciutat promourà l’educació en la diversitat per a la comprensió, la cooperació solidària internacional i la pau en el món. Afavorint la igualtat, el diàleg, la diversitat i la cultura.
3.     Ciutat intergeneracional com a promotora de nous projectes i sinergies.
4.     Les polítiques municipals de caràcter educatiu seran enfocades en un sentit més ampli, des de la justícia social, el civisme democràtic, i la qualitat de vida i la promoció dels seus habitants.
5.     Els ajuntaments exerciran les seves competències, que els corresponguin en matèria d’educació.
6.     Les persones responsables de la política municipal d’una ciutat hauran de tenir informació precisa sobre la situació i les necessitats dels seus habitants.
7.     La ciutat ha de saber trobar, preservar i presentar la seva pròpia i complexa identitat.
8.     La transformació i el creixement hauran d’estar en sintonia entre el passat i el futur, sent conscients de l’existència de tot allò que tenim al municipi i trobar l’harmonia.
9.     Fomentarà la participació ciutadana des d’una perspectiva crítica i corresponsable.
10. El govern municipal haurà de dotar a la ciutat dels espais, equipaments i serveis públics adients al desenvolupament personal, social, moral i cultural de tots els seus habitants, amb atenció especial a la infància i la joventut.
11. La ciutat haurà de garantir la qualitat de vida de tots els seus habitants.
12. El projecte educatiu explícit i l’implícit en l’estructura i el règim de la ciutat, els valors, la qualitat de vida, les celebracions que organitzi, les campanyes o projectes de qualsevol mena que prepari, han de ser objecte de reflexió i participació, amb els instruments que calgui per ajudar les persones a créixer personalment i col·lectivament.


13. L’ajuntament avaluarà l’impacte de totes les propostes.
14. La ciutat procurarà que les famílies rebin la formació que els permeti ajudar els seus fills a créixer i a fer ús de la ciutat, dins l’esperit de respecte mutu.
15. La ciutat haurà d’oferir als seus habitants la perspectiva d’ocupar un lloc a la societat;
16. Les ciutats han de ser conscients dels mecanismes d’exclusió i marginació que les afecten i de les modalitats que revesteixen, i desenvoluparan les polítiques d’acció afirmativa necessàries.
17. Les intervencions encaminades a resoldre les desigualtats.
18. La ciutat estimularà l’associacionisme com a forma de participació i corresponsabilitat cívica, amb la finalitat de canalitzar actuacions al servei de la comunitat i d’obtenir i difondre informació, materials i idees per al desenvolupament social, moral i cultural de les persones.
19. El municipi haurà de garantir informació suficient i comprensible i incentivar els seus habitants a informar-se.
20. La ciutat educadora ha d’oferir a tots els seus habitants, com a objectiu cada cop més necessari per a la comunitat, formació en valors i pràctiques de ciutadania democràtica: el respecte, la tolerància, la participació, la responsabilitat i l’interès  per la cosa pública, pels seus programes, els seus béns i els seus serveis.


Sovint tractem l’educació des d’una perspectiva exclusivament instrumental i individualista, com una eina que ens ha de permetre trobar feina i tenir èxit després de l’esforç emprat. En aquest context, les ciutats educadores representen una alternativa a aquesta mirada i entenen l’educació com una oportunitat de transformació de la comunitat. Aquest projecte col·lectiu, s’articula com un espai de relacions marcades per la interdependència, construït col·lectivament pels membres de la comunitat que es veuen obligats a reflexionar i a transformar-se a partir del mateix aprenentatge.

Actualment hi participen en aquest projecte de ciutats educadores unes 500 ciutats de 37 països de tots els continents. Els objectius que se segueixen són:
1.      Proclamar i reclamar la importància de l’educació a la ciutat.
2.      Posar en relleu els vessants educatius dels projectes polítics de les ciutats associades.

A finals de l’any 2016 es va construir la xarxa de ciutats educadores de les Comarques Gironines, que es va formar amb 9 ciutats, la qual Girona va acceptar la coordinació de la xarxa durant aquest primer any de 2017, amb l’acord que els altres membres vaguin assumint la coordinació d’una manera rotativa, on cada any un municipi de la xarxa, voluntàriament estigui disposat a fer-ho. En el 2018 Ripoll serà la ciutat que coordinarà la xarxa.