Diàriament quan sortim al carrer ho
fem amb una alta percepció de seguretat, mirem a un costat i a l’altre per
verificar el nostre pas, però caminem segurs i tranquils dins de Castell d’Aro,
Platja d’Aro i S’Agaró, aquesta sensació ha estat generada per la bona feina i
l’eficiència de la nostra Policia Local. L’Ajuntament destina a l’Àrea de Seguretat
Ciutadana i Protecció Civil un total de 3.052.800€, que representa un 14,72%
del pressupost de serveis als ciutadans, que permeten prestar serveis d’excel·lència a la ciutadania
que cal posar en valor per percepció de seguretat, per dades dels serveis i per
impacte i resultats de les diferents accions policials.
És que en aquests últims anys
s’han aconseguit molts objectius i fites, la policia ha estat present, actuant,
col·laborant i ajudant aquells que ho han necessitat, donant uns resultats
molts positius a la nostra vila. La ciutadania i la relació amb la policia és clau
perquè el servei esdevingui de qualitat, i és amb aquesta línea que el servei
ha de seguir funcionant per tal de proporcionar seguretat i protecció. Les
dades avalen la bona feina desenvolupada dins del municipi en aquest últim any
en els diferents àmbits:
L’àmbit de la seguretat:
- Els delictes de furts: s’han
reduït un 4’58%, és a dir, de 437 fets coneguts l’any 2015 a 417 fets l’any
2016.
- El robatori amb violència i
intimidació, s’ha reduït un 34,38 %, aquí s’inclouen el delicte de robatori a interior de vehicle, s’ha reduït un 24,24 %, es passa de 32 fets
l’any 2015 a 25 fets l’any 2016. En un comparatiu, del mateix període, de l’any
2014, 2015 a l’actual s’ha reduït un 70,61 % els robatoris a vehicles. També
s’inclou el el delicte de robatori a interior
de domicili, tant a primera com a
segona residència, es redueix en un 28,57 %. De 42 fets l’any 2015 a
30 fets coneguts l’any 2016. Fent el comparatiu del mateix període,
de l’any 2014 a l’any 2016 s’ha reduït aquesta tipologia delictiva un 44,85%. Aquest
són els que més afecta i/o alarma social creen, així doncs és clau seguir
reduint aquest número és objectiu pels pròxims anys, i la policia, conjuntament
amb ciutadania, visitants, comerciants, entre d’altres, han d’actuar i fer-ne prevenció.
L’àmbit del Trànsit: destacar que la policia ha fet un major control sobre els conductors amb
influència d’alcohol i/o drogues, incrementant les denuncies per la conducció
sota els efectes de begudes alcohòliques, 79 conductors han estat sancionats. Increment també
en la conducció sota els efectes de substàncies estupefaents dins
de la via administrativa, passant de 12 conductors l’any 2015 a 18 l’any 2016.
És a dir, s’han denunciat a més de 120 conductors imprudents, sota la
influència d’alcohol o drogues. Aquesta feina en el control de
la disciplina viària es tradueix en una reducció dels accidents de trànsit a
les vies de la nostra competència, del 18,18 %; passant de 45 accidents l’any
2015 a 39 l’any 2016, i sense comptabilitzar cap víctima mortal. Destacar també
la reducció del nombre de persones atropellades, passant de 10 l’any 2015 a 3
persones l’any 2016. Com a negatiu, l’augment del nombre d’accidents que hi ha
implicació de ciclomotors i motocicletes, ara toca estudiar les causes i
establir estratègies per contenir aquest increment.
L’àmbit Administratiu: remarcar la feina realitzada en el control del compliment de les
ordenances i altra normativa dirigida a la seguretat i la qualitat de vida dels
ciutadans. Quant al control sobre el consum o tinença de
drogues a la via pública, per infracció a la Llei 4/ 2015 de protecció de la
seguretat ciutadana, s’ha denunciat a més de 131 infractors amb comís de
drogues i també s’ha denunciat a 123 persones per diferents infraccions a
l’ordenança de Civisme i Convivència. Destacar en aquest punt la participació
del nostre agent i el gos policia, que fan una molt bona tasca en el control de
drogues a la via pública.
Les dades són un punt important
per tal d’observar la bona tasca de l’equip policial, però s’ha de tenir en
compte la implicació dels professionals, aquesta feina i dedicació cal
destacar-la, i fer incís que la formació continuada i l’actualització
tecnològica és clau per seguir assolint serveis d’excel·lència. Els constants
canvis tecnològics afecten molt directament a totes les tasques de la Policia
Local, aquest any s’ha implementat el nou programa de gestió el DRAG, així com
l’ATENEA en els vehicles patrulla, a més d’altres instruments de treball com el
nou alcoholímetre evidencial, o l’ampliació de la xarxa de càmeres de videovigilància.
També hi ha un esforç important des de fa anys en protegir l’entorn natural del
municipi en col·laboració amb els Agents Rurals, a on trobem la Unitat de Medi
Natural que està clarament consolidada i ben valorada pels veïns i visitants.
Per encarar el futur dels nostres
serveis de seguretat caldrà valorar la possible ampliació de plantilla, la
incorporació de la nova Norma ISO 9001:2015 que ajudarà a reorganitzar el
sistema de treball, caldrà també seguir ampliant la xarxa de càmeres de
videovigilància, i serà també de cabdal importància la formació continuada dels
nostres professionals. La voluntat ferma de l’equip de govern del que forma
part el PSC, i del regidor de Seguretat Ciutadana Miquel Àngel Chamorro, és la
de seguir millorant els resultats de les accions policials, essent conscients
que les noves tecnologies, la formació, i la capacitació professional són claus
per encarar un futur més segur per Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per participar en el nostre blog.